Når du handler på MiRa Copenhagen, accepterer du handelsbetingelserne

Generelle oplysninger

Mia Ratna Arnfred Østergaard
Østerbrogade 200, 4. th
2100 København Ø
CVR nr.: 40401245
Telefonnr.: 60115424
E-mail: miracopenhagen@gmail.com
 
Vi besvarer som udgangspunkt henvendelser på hverdage efter kl. 16:30
Priser
Vi tager forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser.
Der tages forbehold for udsolgte varer.
Hos MiRa Copenhagen forbeholder vi os retten til at ændre i priserne uden forudgående samtykke.
 

Betaling

Der kan betales med VISA-Dankort, VISA, Mastercard og Maestro.

 

Leveringsbetingelser

Vi bestræber os på at pakke og sende ordren inden for 1-2 hverdage. Vi sender til hele Danmark. Vi sender ikke til udlandet og heller ikke til Færøerne og Grønland.

 
- Ved specialbestillinger aftales der eventuelt en anden leveringstid med kunden, idet smykkerne er håndlavede.
 
Du kan vælge om dine varer skal sendes med PostNord eller DAO.
Priser:
PostNord - omdeling til privat: fra 48 kr.
PostNord - pakkeshop: fra 34 kr.
Dao - omdeling til privat (kan lægges i postkassen): fra 41 kr. 
Dao - pakkeshop: fra 38 kr.
 
PostNords leveringstid er ca. 1-3 dage fra at vi har afsendt ordren.
PostNord leverer pakke fra mandag-fredag og du modtager et tracking-nummer, således at du kan følge din pakke
Er din pakke ikke blevet leveret skal du kontakte PostNords kundeservice på telefon: 70 70 70 30
Har du valgt PostNord hjemmelevering og er du ikke hjemme, skal du betale for at den sendes retur til MiRa Copenhagen. 
DAOs leveringstid er 1-4 dage fra vi har afsendt ordren. DAO leverer pakker alle ugens dage og du modtager et tracking-nummer, således at du kan følge din pakke.
Er din pakke ikke blevet leveret inden for 4 dage fra, at vi har afsendt den, skal du kontakte DAOs kundeservice på telefon: 72 33 08 00.
 

Reklamationsret

MiRa Copenhagen giver i henhold til købeloven 2 års reklamationsret. Du skal, som ifølge købelovens §52, reklamere straks når du har opdaget fejlen/manglen ved varen.

Du kan få varen repareret, ombyttet eller pengene retur afhængig af situationen.
 
Er der tale om refusion, skal du medsende bankoplysninger i form af reg. nr. og konto nr. Disse oplysninger er ikke personfølsomme, hvorfor de uden risiko kan oplyses pr. e-mail eller anden form. Oplysningerne vil kun blive brugt således, at vi kan overføre det aftalte beløb til dig.
 
Ved reklamation skal varen sendes til adressen, som står under ”generelle oplysninger” på denne side.
 

Fortrydelsesret/returret

Der er 14 dages fuld returret på varer købt i webshoppen.

De 14 dage regnes fra den dag hvor du modtager varen.
 
Fortrydelsen skal meddeles os senest 14 dage fra modtagelsen.
Varen skal herefter senest returneres 14 dage efter du har meddelt fortrydelsen til os.
 
At nægte, at tage imod pakken gælder IKKE som brug af fortrydelsesretten. 
Fortrydelsesretten gælder ikke varer, der er fremstillet som en specialbestilling.
 
Ønsker du at gøre brug af fortrydelsesretten, så se nærmere om hvordan du skal sende varen tilbage i nedenstående afsnit "Returnering og varens stand". 
OBS: Køberen betaler fragten ved returnering og det skal være muligt at tracke pakken. 
Returret i julen 2020: 
Varer købt fra d. 30. November 2020 til og med d. 24. december 2020 kan byttes frem til den 24. januar 2021. 
Skal du have pengene retur kan det ske frem til d. 14. januar 2021. 
Følgesedlen skal vedlægges i ordren (der står ikke priser på den). Retunering/fortrydelse skal meddeles til os inden d. 14. januar. 2021 
Varerne skal være ubrugte, se yderligere nedenfor.

 

Returnering og varens stand

Når du returnerer varen, skal den sendes til adressen under ”generelle oplysninger” på denne side og der skal vedlægges en seddel med ordrenummeret.
Ønsker du at returnere, skal du meddele det i en mail til miracopenhagen@gmail.com. I emnefeltet skal du skrive ”Returnering - ordrenr. #xxxx”. Vi bekræfter modtagelsen af mailen. 
 
Du skal også returnere den smykkeæske der var med da smykkerne blev leveret.
Vær opmærksom på at du bærer ansvaret for varen, fra at du modtager varen og indtil vi modtager den igen. Det vil sige at du hæfter for skader som er sket i perioden. Du er ansvarlig for at varen er pakket forsvarligt når du afsender den - vi anbefaler at du genbruger den boblekuvert, som du modtog varen i. Den skal lukkes grundigt.
OBS: Køberen betaler fragten ved returnering og det skal være muligt at tracke pakken. 
 

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb inden for 14 dage, har du mulighed for enten at ombytte din vare til en anden vare med samme pris eller få tilbagebetalt dine penge. Pengene tilbagebetales til det kort som ordren er købt på medmindre du har kontaktet os vedrørende en anden løsning.
Det tager op til 10 hverdage før at du modtager pengene. 
Kun ubeskadigede varer tages retur/ombyttes.
 
Benytter du ombytning, beholdes alle betalinger som vi har modtaget, herunder leveringsomkostninger. Du betaler fragten for at sende den oprindelige vare retur til os, men du skal ikke betale for at få afsendt den ombyttede vare. Dette skal, som beskrevet ovenfor, meddeles i en mail til os og derudover skal der vedlægges en seddel i pakken med ordrenummeret.
 
Skal pengene retur, skal du også meddele det i en mail til miracopenhagen@gmail.com. I emnefeltet skal du skrive ”Returnering/ombytning - ordrenr. #xxxx”. I mailen skal der stå, at du ønsker at få pengene retur. Der skal vedlægges en seddel med dit ordrenummer i pakken.
 
Persondatapolitik
For at du kan handle hos MiRa Copenhagen og indgå en aftale, skal du oplyse følgende:
Navn
Adresse
Telefonnr.
E-mailadresse
 
Vi behandler kun dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig og for at vi kan behandle henvendelser vedrørende din ordre. 
Da du har reklamationsret, vil vi gemme dine oplysninger i to år. 
Vi behandler kun dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig og for at vi kan behandle henvendelser vedrørende din ordre. 
Du har til enhver tid ret til at få oplyst hvilke oplysninger vi har på dig og hvis du ønsker at blive slettet fra vores kundekartotek skal du blot kontakte os - gerne via mail.
Dit navn, adresse, mail og telefonnummer bliver videregivet til MiRa Copenhagens fragtsystem Shipmondo og PostNord eller Dao, således at vi kan levere dine varer.
 
Cookies
Vi har mulighed for at bruge cookies. Disse vil kun blive brugt for at kunne se hvilke produkter du er mest interesseret i og for at kunne yde en bedre service. Det er kun MiRa Copenhagen, der har adgang til oplysningerne fra cookies.
 
Klagemuligheder
Ønsker du at klage over et af MiRa Copenhagens produkter, kan der sendes en klage til følgende:
 
Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet.
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
 
Links:
https://naevneneshus.dk/start-din-klage/center-for-klageloesning-og-forbrugerklagenaevnet/
https://www.forbrug.dk/klagemuligheder/oversigt-over-klageinstanser/forbrugerklagesystemet/